Thinking about...

Tuesday, April 17, 2012

provokasi minda...!?

salam

saya amat gerun melihat politik di negara saya sekarang ini.

perubahan drastik yang amat sangat.

tapi yang saya amat gerunkan ialah siapa akan pimpin kita di masa depan nanti.

saya bukan ingin mengatakan di masa terdekat ini,yakni selepas PRU ke 13

tapi sebenar-benarnya di masa hadapan nanti.

cuba bayangkan pemimpin sekarang seperti Tuk Guru Hj Hadi, Tuk Guru Nik Aziz, Dr. M, PM 1Malaysia, DSAI kembali ke rahmatullah.

bukan hendak doakan, tapi kematian itu pasti...

siapa selepas mereka yang akan memimpin kita...

Hishamuddin,KJ....

dan siapakah selepas mereka

Adam Adli kah?

bagi saya, selepas barisan pertama ini yang disebut diatas saya tidak melihat siapakah yang berkaliber memimpin...

oleh itu, ini amat menggusarkan saya.

anda bagaimana?

mungkin amat benar, anak muda tidak pedulikan politik atau mungkin peluang untuk anak muda itu amat tertutup.

AUKU kah patut dipersalahkan mahupun pindaan telah dibuat??

maka saya rasa tanggungjawab dan peranan anak muda seperti kitalah nanti yang akan memupuk pemimpin...

mungkin membina diri kita menjadi seorang pemimpin atau mungkin juga membina pemimpin untuk generasi akan datang!?

sekian.

1 comment:

AkMaR said...

X semestinye Adam Adli.
Boleh jadi Hisham Hasan, Amirul Mukmin, Irsyadie, Zulhafifi, Mahen, Aliff etc.

Or perhaps....Akmar, Eka, Diana etc?

Xkn asyik nk tggu pemimpin hebat muncul je kn? Boleh jgk train diri sndiri utk jadi seorg pemimpin.

But apapun, ni mmg provokasi! Seram plk bila fkir "mahasiswa" jerit2 yg akn jadi leaders nti.
Mari kita buat colonisation! (eh?)