Thinking about...

Let's Pray Before Our Soul Is Taken!?

Thursday, November 26, 2009

stesen radio yang hampeh...

Terlebih dahulu ingin mohon maaf jika terkasar bahasa
...dan ini bukan satu pencacian...
tapi satu peringatan!?

dan sedang aku membawa kereta kakak ku bersiar-siar...maka radio di buka...selalunya siaran radio kegemaran aku ialah 'X' (bukan nama sebenar saluran radio tersebut)

tapi ade satu je segmen dalam radio ni yang aku x suke yakni segmen 'Abg Cinta'(bukan nama segmen yg sebenar)

memang teramat-amat lah hampeh...

teramat-amat lah hampeh....

ama lah hampeh...

lah hampeh...

hampeh...

...

bodoh!?

dan kebetulan pada hari aku sedang memandu kereta dengan hemahnya...

darah aku semakin mmbuak-buak...mendidih....pedih telinga ni dengar...

dalam perjalanan ucapan 'bodoh-bodoh' terpantul keluar...

hatta:

beginilah ceritanya...(yang aku dengar kat radio)

dan satu couple dalam krisis,

dimana yang saudari yang bertudung ni kata dia bila keluar dgn teman lelakinya(ke gig/konsert)...

dia kena bukak tudung...lalu dibukalah hijabnya/tudungnya...atas alasan apa..sebab sayang sangat laki dia...sebab laki dia suruh.....bodoh!?

laki yang dayus ni kasi alasan bahawa x sesuai la kalau bwk perempuan bertudung pergi gig/konsert...malu la kut....x cool katenye...

lebih kurang cm2 la sinopsis nya..

Terdapat beberapa soalan kenapa aku kate bodoh!?

1)kenapa perempuan ni pakai tudung sebenarnya....kalau sayang kan Allah SWT,nak jadi hamba yang taat dan kasih terhadap-Nya mesti la ikhlas x kan bukak tudung sewenang-wenangnya...
dapat lihat di sini bahawa saudari tersebut lebih sayangkan lakinya dari Tuhan nya...kesian...bodoh!?

2)pengacara radio sebagai medium spttnya bimbing mereka ini ke jalan yang benar...patut betul kan niat perempuan tu kenapa dia pakai tudung...sedarkan dia... ni tidak..sungguh2 pergi promote...yang dia bukak tudung sebab dia sayangkan laki dia...bodoh!?

3)lelaki yang dayus...bodoh!?...patut bimbing dia ke jalan yang benar...biarkanlah dia bertudung..tapi kononnya malu dekat orang ramai...nnt akhirat nnt malu la kat Allah SWT...

4)diri aku sendiri sebab cakap org lain bodoh...walhal aku ni bukan bijak sgt pun....ptt nye beristighfar...

sekian dari diri ku yang ku rasa masih jahil dan bodoh....